• Beställningsrutiner

En kontaktperson, projektledaren

Varje uppdrag har EN projektledare. Projektledarens uppgift är att se till att du får vad du behöver till ett pris ni kommit överens om. Vi lämnar alltid pris innan vi sätter igång. 

Om du skickar din förfrågan till info@larssonsplat.se ger Annica mailet vidare till någon av oss. Det går ännu smidigare om du mailar rätt kontaktperson direkt. När jobbet är påbörjat är ambitionen att projektledaren håller i allt, design, prissättning, datum, utförande och fakturaunderlag. Annica gör fakturan.

Håll gärna fast vid din kontaktperson så mycket det går. Om typen av jobb inte passar den av oss ni känner kan det hända att ni får fortsätta projektet med en bättre lämpad kollega.

Du vill ha något reparerat

Kontaktperson: Kontoret

Har något gått sönder kan Micke, Dorian eller Hassan ofta laga det. En svets som spruckit i en stålkonstruktion eller en motordel som spruckit är kostnadseffektivt att reparera. Vi meddelar alltid vad det kostar så att du inte skall riskera att det kostar mer än det är värt.  Välkommen in och visa det som gått sönder. Om det är  något  stort som du inte vill komma och visa upp kan du fotografera och beskriva problemet. Eposta bilderna och beskrivningen så gör vi en plan tillsammans. 

Du vill ha smidesstaket eller handledare på din fastighet

Kontaktperson: Kontoret

Vi kommer gärna och diskuterar igenom ditt projekt och kommer med förslag på utförande. Du får alltid veta vad det kostar innan vi sätter igång.

Om du vill att vi ansöker om rotavdrag underlättar det att du lämnar personnummer på minst en ägare och fastighetsbeteckningen på fastigheten. 

Du behöver något till din båt

Kontaktperson: Philip

Det blir avsevärt billigare om du kan mäta/malla och montera själv. Kom gärna in och diskutera detaljer så att det blir så bra som möjligt.

Om du ändå vill att vi kommer till båten och arbetar vill vi sätta priset först. Ta bilder och beskriv jobbets omfattning så kommer vi överens om priset innan vi möts vid båten.

Om båten befinner sig på annan plats än på Lidingö finns två vägar att gå. Du mäter, vi tillverkar och du monterar är enklast för oss och billigast för dig. En annan variant är att du kör båten till någon av båtklubbarnas gästhamn. Käppala Båtklubb och Bosö Båtklubb brukar ha plats. 

Återigen, innan vi kommer och mäter är det bäst att komma överens om priset. Eposta bilder till oss på något liknande och beskriv dina önskemål.

Du vill ha något målat

Kontaktperson: Kontoret

Vi har en jättebra inköpskanal för färg. De kan leverera ett stort utbud av färgsorter i alla kulörer. Om ni vill ha en speciell kulör beställer vi gärna hem den.

Vi målar endast de konstruktioner som vi tillverkat eller reparerat. I vissa fall kan Micke blästra och måla mindre saker som .

Vi har möjlighet att måla på tre olika sätt. 

Pulverlack används med fördel på grejjer under 1,6m på längsta måttet. Det  ger en tjock och slitstark yta. Vi har svart, vitt (matt och blank), grundfärg och några till klart att användas. Pulverlacken använder vi flera gånger i veckan, nästan varje dag. Om du vill ha en speciell kulör måste vi köpa ganska mycket pulver, därför är det ofta bättre med våtlack i dessa fall.

Det enklaste är att rolla eller pensla. Är det stora räcken eller långa grejjer som inte behöver så hög ytkvalitet är det kostnadseffektivt. Stålkonstruktioner som skall vara ute grundmålas.

I vår sprutbox kan vi våtlacka 5,5 m långa staket och såklart mindre grejjer. Alla kulörer går att få fram. Vi använder en tvåkomponents industrilack som ger en hård och stark yta. Grundfärgen vi använder är etsande på aluminium och sitter superbra på stål. Svart, vitt (i matt och blank) och några andra kulörer finns alltid hemma. Våtlack kan vi köpa i valfri kulör i små mängder.

Du vill ha plåtslageri, dvs tunn plåt på ditt hus.

Kontaktperson: Robin, robin@larssonsplat.se

V år kapacitet att utföra plåtslageriarbeten är begränsad. Det innebär att vi oftast har lång leveranstid och att vi inte kan åta oss för stora projekt.

Robin och David hjälps åt att ta hand om uppdragen.

Undvik följande:

Om ingen svarar på det fasta telefonnumret beror det troligen på att Annica är upptagen med en annan kunde eller ute på ärende. Prova att maila eller ringa igen.

Vi får ofta samma förfrågan till flera e-postadresser. Då riskerar vi att två av oss börjar jobba med projektet samtidigt.

Vi svarar inte alltid samma dag på epost. Om ni kräver ett snabbt svar är det säkrare att ringa eller SMS:a. Vi svarar dock så ha lite tålamod.



 

loading...